Kérdések listája:

#6

Üdv konkrét kérdésem lenne. Milyen előkészítést, mennyi költséget és mennyi időt vesz igénybe egy BMW M52B28 as motor vezérműtengely tuningolása és milyen utólagos változtatásokat ajánlotok a tengely cseréje után? Ezzel milyen teljesítmény növelés érhető el? Válaszotokat köszönöm.

Hozzászólok
2012/12/18

#7

Üdvözletem!

Skoda Octavia 1.9 tdi 105 lóerős autómat szeretném egy kis chiptuningra fogni. Több műhely oldalát megnéztem, van ahol 130-135 lóerőre tudják növelni a teljesítményt, van ahol 150-et írnak.

Az autóban van már legalább 130 ezer km, de mivel használtan vettem, könnyen lehet, hogy több is.

Kérdésem: érdemes-e előbb a turbót felújítani, illetve mennyit érdemes emelni a teljesítményen, hogy az ne menjen a motor/erőátvitel élettartamának (túlzott) rovására.

Köszönettel!

Pali

Hozzászólok
2012/12/18

#8

Heló Mi az érdemleges különbség álló és fekvő karburátor között? Mi az előny és hátrány a két kialakítás között? Ugyanazon típusú autón láttam már állót és fekvőt is. Mikor melyik javasolt? Választ előre is köszönöm. Zsolt

Hozzászólok
2012/12/18

#10

Hello Gaál Tuning!
Engem az a kérdés foglalkoztat, hogy mikor felújítotok vagy átköszörülitek utána nem kell betétedzeni vagy hőkezelni? Vagy autok esetében nem kell? Ezt azért kérdezem mert van szerencsém a MAMI iskolába járni és ott nekünk úgy tanítják, hogy a vezérműtengelyek bütyökprofilját edzik valamilyen formába és erre az edzésre oda kell figyelni. Mondjuk motorok esetében jóval magasabb fordulatszámról beszélhetünk mint autók esetében.
A választ előre is köszönöm, további sikerekben gazdag fúrást faragást ;)

Hozzászólok
2012/12/19

#11

Sziasztok. Én személyesen nagyon örülök hogy van valaki akit meg kérdezhetek, mert eddig mindig vagy buta választ, vagy éppen el terelést kaptam a témámban. Ami érdekelne engem, az a hengerfej szívó, és kipufogó járatának bővítésének mérete. Tehát azt tudom hogy milyen formájúra alakítsam, és hogy milyen felületet alakítsak ki, de azt nem hogy az átmérőjét hogyan számoljam ki. Előre is köszönöm a segítséget.

Hozzászólok
2012/12/19

#12

Szia!Azt szeretném megtudni,hogy mikor tuningoljunk mechanikus módon és mikor szoftveresen?melyik jobb és miért?a választ elöre is köszönöm.

Hozzászólok
2012/12/20

#13

Tiszteletem!

Lenne egy Trabant 1.1N 1043cm3 40LE járművem. A kérdésem az lenne, mit lehetne ebből kihozni és mennyiért? Vagy érdemes lenne-e Wartburg 1.3 tengellyel mahinálni?

Válaszát előre is köszönöm.

Gábor

Hozzászólok
2012/12/21

#14

Zsigához 328 as vez tengelyetek van e??????

Hozzászólok
2012/12/21

#15

Lada 2103-as alapméretes blokk és majd polírozott bővített hengerfej készül. Érdemes lenne utcára 296-os tengelynél nagyobbat beépíteni?

Hozzászólok
2012/12/21

#16

Sziasztok! Engem az ALS, azaz Anti Lag System érdekelne, hogy hogy működik, hogy van \"összekapcsolva\" a turbóval, tulajdonképpen minden érdekelne róla.
És a másik versenyautóknál gyakran hallom, hogy váltáskor nagy durranás van, ami a kipufogóból hallatszik. Ez minek köszönhető? Utcai autónál is meg lehet ezt oldani, elég rátenni egy sport dobot? Vagy ez hogy történik, és hogy lehetne sima utcai benzines autónál ezt kivitelezni?

Hozzászólok
2012/12/21

#17

utcai autó motorjának sportossabbá tétele a gazdaságos használat figyelembe vételével .

Hozzászólok
2012/12/22

#18

Lada hengerfej bővítéssel mekkora teljesítmény növelést lehet elérni?

Hozzászólok
2012/12/22

#20

Sziasztok!Van egy 98-as Peugeot 306 sedanom.1.4-es 8 szelepes.Kis ráforditással hogyan növelhetem a teljesitményét?

Hozzászólok
2012/12/23

#22

Sziasztok!
Tudtok gyártani egyedi vezérműtengelyeket Audi 2.2T 20V motorokba? Motorkódok: ABY, AAN, 3B
Ha igen, milyen garanciát vállaltok, és mennyibe kerül?

Hozzászólok
2012/12/29

#23

Üdv. Engem egy olyan kérdés foglalkoztat amit már több embertől is megkérdeztem de ez mindenkin nagyon kifogott még a tanáraimon is. Maga a kérdés az lenne hogy nekem van egy adott könnyített Lada 80 löketű főtengelyem, és mennyivel kell könnyítsem magát a hajtórudat és a dugattyút hogy szépen kiegyensúlyozott legyen a motorom?? Erre esetleg van egy számítás,vagy egy viszonyszám, vagy csak tapasztalat alapján lehet ezt megcsinálni?? Válaszát/Válaszukat előre is köszönöm üdv. Szabó Péter

Hozzászólok
2012/12/30

#24

Üdvözlöm Önöket!

Níva 1.7i hengerenkéntis B/G motor,Gaál polír hengerfejjel, -1.5mm síkolva, GP tengellyel.(100.000km-t bizonyított!) Nem hidrotőkés! 4 leömlős katalizátoros 50-es nyitott kipufogóval felszerelve. Szeretném kipróbálni a 1300-1500-ös tengelyüket. Van-e ennek a tengelynek plussz kompresszió viszony igénye, vagy ehhez a konfigurációhoz beépíthetem?
Mit várhatok ettől a tengelytől a GP-hez képest. Az autót sokat használom Off-road túrákon.

Válaszukat köszönöm Papp László

Hozzászólok
2012/12/30

#28

Tisztelt Gaál!
Érdeklődnék, hogy hengerfej leszerelése (utómunkákhoz)nélkül milyen vezérműtengelyt tudna ajánlani és milyen adatok kellenek a megfelelő tengelyhez?
motor: 1986-os 1.6 16v hengerenkénti injektoros duplavezérműtengelyes Toyota.
Amit jelenleg is tudok:
-sűrítési végnyomás 13 bar
-a vezérműtengelyek elvileg 240° és 7,56mm nyitásúak
-a motor teljesen fel lett újítva
-leszabályzási fordulatszám ~7600RPM

Hozzászólok
2013/01/04

#249

Heló!
A kérdésem a következő lenne:
Suzuki swift 1.6 16V vezérműtengely utcai tuning-ra átalakítás lehetséges? mi változna illetve mibe kerülne ez a manőver? =)

üdv

Swiftly

Hozzászólok
2013/01/20

#1752

Szervusztok! Egy EA81 Subaru motort szetnék átalakítani úgy,hogy a forgató nyomatéka 4000 körül legyen,a max.ford.kb 5400 f/p.Kérdésem milyen vezéműtengelyt javasoltok,és átköszörülhető-e a széria tengely a célnak megfelelően.

Hozzászólok
2013/01/30

#3394

Szervusztok!
Laci vagyok és Van egy Dacia Dusterom 1.6-os benzin-gázos.
A tapasztalataim azt mondatják velem,hogy egy kicsit \"vérszegény\" a jármű.Különösen előzésnél tapasztalható,bár a fordulatszámmérő szerint 3000-4000 ford/perc-nél vagyok de majdnem a veszéjes lassúsági gyorsulásban vagyok,persze szemből meg jönnek.
Lehetne-ezt a ti általatok javasolt módszerrel javítani?
Köszönöm előre is válaszotokat.
Tisztelettel
Kiss László
e-mail címem:
kisslaszlo.eunika@gmail.com

Hozzászólok
2013/02/07