Mivel is foglalkozunk mi?
A munkafolyamatokról általánosságba
Egy kis tudományos sallang bevezetés képpen
Maga a lóerő jelentése:
nem más mint a forgatónyomaték és a hozzá tartozó fordulatszám hétezeregyszázhuszad része vagyis képlettel kifejezve:
Hp - Lóerő
Nm - forgatónyomaték
RMP - fordulatszám (szigorúan a forgatónyomatékhoz tartozó fordulatszám)
Hp = Nm * RMP / 7120
A nagy lóerőt elérni egyszerű. Tehát ha nagy lóerőt akarunk mondani, a motort arra kell optimalizálni, hogy minél magasabb fordulatszámon adja le a maximális forgatónyomatékát.
Egyszóval nem szabad csak úgy a levegőbe beszélni a lóerőkről!!
Vezérműtengelyek sportcélú átalakítása
Képesek vagyunk bármilyen benzines motor vezérműtengelyét átköszörülni. A megmunkálás alatt úgy alakítjuk át a vezérműtengelyt, hogy a szelepek összenyitási idejét és a szelepek nyitvatartási idejét növeljül.
A nálunk vásárolt illetve, átalakított tengelyek minimálisan kb.: 15 - 30 % -os teljesítmény növekedést eredményeznek, egyes kivételes esetekben előfordulha ennél nagyobb mértékű növekedés is! nem kizárt akár az 50 % os teljesítménynövekedés se!
Csak a vezérműtengely átalakítása nem a teljes motortuningtot jelenti. A következő részben olvashat a további átalakításainkról.
Hengerfejek sportcélú átalakítása
A tuningolás alapelvét vesszük figyelembe, melyszerint minél több üzemanyagot (levegő-benzin keveréket) juttassunk be a hengerekbe minél rövidebb idő alatt, illetve kipufogásnál minél gyorsabban valamint minél nagyobb mértékben távozzon az elégetett üzemanyag.
A szívó, kipufogó csatornák, illetve a szelepülékek keresztmetszetének növelésével elérjük ezeket a hatásokat. Az áramlástani hatás javitása (ezekkel a munkákkal csökkentjük a szívási ellenállást) érdekében a szelepek, szelepvezetők átalakítását is el kell végezzük.
Emellet elvégezzük a szívócső, kipufogó-gyüjtőcső hengerfejhez történő hozzá alakítását.
Növeljük a motor sűrítési viszonyát.
A csatornák keresztmetszetének növelését kézimunkával végezzük, mível ez a munkafolyamat nem végezhető tisztán gépi megmunkálással.
Ezeknek a munkafolyamatoknak köszönhetően a motor hatásfoka nagymértékben javul.
Így ha azon fordulat tartományban használják, fogyasztás csökkenés is elérhető mível javult a hatásfoka.
A hatásfok javulás teljesitménynövekedést eredményez (avagy kicsit másképp tudományosabban fogalmazva: egységnyi idő alatt minél több munkát tudjon végezni a motor, ezáltal nő a teljesítény), amely az eredeti teljesítmény 20-50 akár 60% is lehet!
A hengerfejek optimális átalakítása a sokévnyi tapasztalat és tervező munka eredménye. Mi nem dobálózunk a szavakkal, mi valós tuningot csinálunk.
Ha esetleg önnálóan akarja megvalósítani segítünk abban is!
Elvállaljuk azt, hogy a pontos méreteket meghatározzuk és átadjuk önnek, egyszóval hobbiként otthon elkészítheti a saját hengerfejét egyénileg az ön igényeire szabva.
Vezérműtengelyek javítása
Bármilyen típusú és bármekkora méretű vezérműtengelyt képesek vagyunk javítani (Műhelyünkbe megfordult már 50 mm hosszútól a kamion vezérműtengelyen -ami kb 1050 mm hosszú- át egészen a dízelmozdonyig - nagyon sokféle és változatos vezérműtengely).
Ha a kopás mértéke 50-60% os akkor nincs szükség feltöltésre, mert az eredeti profil kiadja a valós vezérlési értékeket, viszont ha ennél nagyobb, akkor feltöltést kell alkalmazni (ami lehet fémszórás vagy felheggesztés). Ilyenkor vetemedés következhet be a tengelyen, amelyet mi kiegyengetünk.
Ezekkel a munkafolyamatokkal elérjük, hogy az eredeti vezérlési értékeket kapja vissza.